RIP To Those Departed

For everything Leeds United related and everything not - Have your say... the Marching on Together way!
Forum rules
Please be sure you are acquainted with the forum rules outlined within our FAQs.

Help support the site by using our Amazon Affiliate link when making any purchases from Amazon.
User avatar
mentalcase
Manager
Manager
Posts: 2509
Joined: Sun Aug 08, 2021 3:19 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by mentalcase »

Azkal wrote: Fri Jan 21, 2022 9:42 am Witnessed ML as a very young lad at Donnington 83, not my thing personally, was there to listen to Jon Lord & Cozy Powell do their thing with WS, and Ronnie James Dio with his self named band. Other than that the bearded boys from ZZT were class, although WS's lighting & pyrotechnics probably took the plaudits. Seemed to remember ML took the brunt of the bottle throwing which was the fad at the time at Donnington. RIP
I went to the first 4/5 Donnington rock gigs, brilliant.
Also had / maybe still have, a copy of Bat out of Hell, an iconic album of yesteryear, the others weren't as good shall we say, the trio of Steinman, Lundgren and Meat Loaf worked well, more of an American band.
Once saw a tribute act 'Pete Loaf' in a pub, the women were loving it :lol:
Keep Fighting
User avatar
mentalcase
Manager
Manager
Posts: 2509
Joined: Sun Aug 08, 2021 3:19 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by mentalcase »

I had a £10 treble on Sidney Pottier, Kevin Keegan and Meat Loaf all dying this month, I suppose 2 out 3 ain't bad !!
Keep Fighting
User avatar
1964white
Moderator
Moderator
Posts: 108640
Joined: Tue Mar 30, 2010 8:46 am
Twitter: @1964white

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by 1964white »

mentalcase wrote: Fri Jan 21, 2022 10:11 am I had a £10 treble on Sidney Pottier, Kevin Keegan and Meat Loaf all dying this month, I suppose 2 out 3 ain't bad !!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Chilli D
Manager
Manager
Posts: 4463
Joined: Tue Apr 17, 2018 2:31 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by Chilli D »

1964white wrote: Fri Jan 21, 2022 8:58 am Ugh :(

I rather have a smelly pair of knickers in my face :lol: :lol: :lol:
That's between you and Mrs 64
The flowers of common sense do not grow in everyone's garden
Mountain
First Team
First Team
Posts: 1719
Joined: Sun Jan 31, 2021 5:20 am

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by Mountain »

Didn't like his songs but lots of memories of hair and sweaty embraces, the local disco (we never called them nightclubs) played Two Out of Three Aint Bad in every slow set when I was a teenager.
Mrs64
Superstar
Superstar
Posts: 5492
Joined: Tue May 05, 2015 2:07 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by Mrs64 »

Chilli D wrote: Fri Jan 21, 2022 10:17 am That's between you and Mrs 64
Nothing to do we me Chilli, I'm not wasting my pretty knickers on Leon which he actually buys for me sometimes :)
Clacton White
First Team
First Team
Posts: 1100
Joined: Sat Aug 27, 2011 4:56 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by Clacton White »

hector wrote: Fri Jan 21, 2022 8:59 am I thought everyone had a copy of Bat out of Hell!!!

Sadly he never surpassed that album,
and as '64 stated Steinman passed and so has Tod Rundgren who did the guitar work on that album.

Like Muppet... I like that album, but not so much any of his other work.
I haven't got a copy .
User avatar
velo
First Team
First Team
Posts: 2181
Joined: Fri Dec 10, 2021 2:06 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by velo »

I heard this on the drive home sad news, as most have said B.o.o.h was his best work IMHO
RIP
Marsching on !
User avatar
Chilli D
Manager
Manager
Posts: 4463
Joined: Tue Apr 17, 2018 2:31 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by Chilli D »

Mrs64 wrote: Fri Jan 21, 2022 11:00 am Nothing to do we me Chilli, I'm not wasting my pretty knickers on Leon which he actually buys for me sometimes :)
:lol: :lol: :lol:
The flowers of common sense do not grow in everyone's garden
User avatar
Lorimer46
Subs Bench
Subs Bench
Posts: 867
Joined: Sun Aug 30, 2020 12:22 pm
Twitter: @dsc67
Location: Tweedbank, Scottish Borders

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by Lorimer46 »

I was shocked and saddened to hear this , I saw him live years ago fantastic performer Him and Steinem created some fabulous tracks , Heaven can wait ,For crying out loud and Paradise by the dashboard light are all superb along with many more
" The best laid schemes o' mice an' men
Gang aft agley "
User avatar
velo
First Team
First Team
Posts: 2181
Joined: Fri Dec 10, 2021 2:06 pm

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by velo »

Marsching on !
User avatar
Lorimer46
Subs Bench
Subs Bench
Posts: 867
Joined: Sun Aug 30, 2020 12:22 pm
Twitter: @dsc67
Location: Tweedbank, Scottish Borders

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by Lorimer46 »

velo wrote: Sat Jan 22, 2022 12:45 am https://www.youtube.com/watch?v=S6Cik61A6lM
Fantastic :cry:
" The best laid schemes o' mice an' men
Gang aft agley "
User avatar
White Riot
Superstar
Superstar
Posts: 9832
Joined: Sat Jan 19, 2019 2:02 pm
Location: Plovdiv, Bulgaria

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by White Riot »

mentalcase wrote: Fri Jan 21, 2022 10:11 am I had a £10 treble on Sidney Pottier, Kevin Keegan and Meat Loaf all dying this month, I suppose 2 out 3 ain't bad !!
Classic mate :lol:

Don't be sad though 🤣
User avatar
White Riot
Superstar
Superstar
Posts: 9832
Joined: Sat Jan 19, 2019 2:02 pm
Location: Plovdiv, Bulgaria

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by White Riot »

Sad to see Meat Loaf go, RIP

Not my cuppa really that music, but a great artist and showman.
User avatar
White Riot
Superstar
Superstar
Posts: 9832
Joined: Sat Jan 19, 2019 2:02 pm
Location: Plovdiv, Bulgaria

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by White Riot »

Clacton White wrote: Fri Jan 21, 2022 12:40 pm I haven't got a copy .
Me neither CW.

Booh cam out when punk and new wave we're dominating my thoughts and ears, so never struck a chord with me.

When I first went off to college every kid was blasting out Booh, and or stuff like Foreigner, at a time I was listening to Hendrix, The Doors, Echo and the Bunnymen and The Cure.

So kinda pissed me off that nobody would listen to anything different.
User avatar
White Riot
Superstar
Superstar
Posts: 9832
Joined: Sat Jan 19, 2019 2:02 pm
Location: Plovdiv, Bulgaria

Re: RIP To Those Departed

Post by White Riot »

lufc1304 wrote: Thu Jan 13, 2022 2:47 pm Ronnie Spector of the Ronettes. Wonderful voice, Be My Baby might just be the perfect pop song and she survived being married to that psychopath Phil. RIP Ronnie
Really sad that Ronnie has died. I love her voice and that beautiful smile.

I know Phil was a proper nutter, but a lot of the artists I love have need produced or influenced by him and that wall of sound style.
User avatar
1964white
Moderator
Moderator
Posts: 108640
Joined: Tue Mar 30, 2010 8:46 am
Twitter: @1964white

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by 1964white »

White Riot wrote: Sat Jan 22, 2022 7:49 am Me neither CW.

Booh cam out when punk and new wave we're dominating my thoughts and ears, so never struck a chord with me.

When I first went off to college every kid was blasting out Booh, and or stuff like Foreigner, at a time I was listening to Hendrix, The Doors, Echo and the Bunnymen and The Cure.

So kinda pissed me off that nobody would listen to anything different.
Nor me mate, one of the few classic albums not in my collection.

Listening at that time to Bowie, Steely Dan, Marley, Television & the earlier 70's albums plus lots of soul music such as Al Green, Marvin Gaye, Chic, Millie Jackson, Maze, Stevie Wonder,etc
User avatar
White Riot
Superstar
Superstar
Posts: 9832
Joined: Sat Jan 19, 2019 2:02 pm
Location: Plovdiv, Bulgaria

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by White Riot »

1964white wrote: Sat Jan 22, 2022 8:24 am Nor me mate, one of a few classic albums not in my collection.

Listening to Bowie, Steely Dan, Marley, Television & the earlier 70's albums plus lots of soul music such as Al Green, Marvin Gaye, Chic, Millie Jackson, Maze, Stevie Wonder,etc
Whenever someone mentions Stevie Wonder I always think of our recruitment team at Leeds? :duno:

Dunno why that is :duno: ;-)
User avatar
1964white
Moderator
Moderator
Posts: 108640
Joined: Tue Mar 30, 2010 8:46 am
Twitter: @1964white

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by 1964white »

White Riot wrote: Sat Jan 22, 2022 8:32 am Whenever someone mentions Stevie Wonder I always think of our recruitment team at Leeds? :duno:

Dunno why that is :duno: ;-)
How strange, James. Funny how certain things trigger our brains :duno:
User avatar
beer belly bert
Subs Bench
Subs Bench
Posts: 757
Joined: Sat Nov 14, 2015 10:39 am
Location: bottom of a glass

Re: RIP To Those Departed - Meat Loaf

Post by beer belly bert »

went to see him at Harewood and felt a bit let down as i love his songs and music but his voice was not up to it RIP Meatloaf
I could stop drinking but im not a quitter
Post Reply